A jak je to u nás v naší dědince ? No oproti sousedům jsem na tom podstatně hůř i přesto se prodej zvedl o 47%  a v roce 2017 se prodalo 387 aut, které jsou čistě na elektřinu a téměř 3000 hybridů. Což je neuvěřitelné oproti minulým rokům.

V roce 2017 se na první místo dostalo BMW i3 (109)  jako druhé nejčastější auto bylo Volkswagen e-Golf (68)  následoval Nissan Leaf (58) a na čtvrtém místě se umístila Tesla Model X (44) a Tesla Model S (36) Zdroj: hybrid.cz

Takže si udělejte představu sami a pokud máte svůj elektromobil tak se možná i on řadí mezi top 5 za rok 2017.

Nabíječek je v České Republice cca 380 a pořád přibývají. Nejvíce nabíječek provozuje ČEZ aktuálně je to 120  stanic a 45 rychlonabíjecích, nejvíce se jich nachází v Praze a to konkrétně 16 stanic. V roce 2016 bylo u nás 330 nabíječek oproti roku 2007, kde bylo 5 nabíječek na celou rozlohu našeho státu je to velký krok kupředu. I přesto má mnoho lidí problém, protože buď nemají svojí nabíječku doma a musí si plánovat trasu a když nejdou na rychlonabíječku, tak samozřejmě v autě mohou spát a i samotné nabíjení a hledání mnoho lidí odrazuje od nákupu, protože když opomeneme vysokou počáteční investici, tak pořád mnoho lidí nabíječky nemá doma a čekat se v téhle rychlé a uspěchané době nechce nikomu a ani na to není čas.

Cena slovo na čtyři písmena, která ovlivňují většinu času a nákupu v našem životě. Nejlevnější auto, které si můžete v ČR pořídit je Volkswagen e-UP! a cena? 600 000 korun konkrétní parametry o všech autech najdete v naší záložce přehled elektromobilů. Druhé nejlevnější auto co si můžete koupit je Peugeot i0o cena 720 000 korun a nejdražší auto, které si můžete koupit je Tesla Model S za 2000 0000 korun srovnání s e-UP je opravdu veliké Tesla má výkon 310 kW a e-UP 40kW, baterie u Tesly je 70-90 kWh a e-UP18,7 kWh, takže samozřejmě velkou roli hraje i historie a prestiž značky, ale tady máte srovnání nejlevnější X nejdražší. Mnoha lidem e-Up vyhovuje a bohatě jim stačí, takže je to jen na vašem vkusu a financích. Někteří půjdou zlatou střední cestou. Výběr auta je individuální záležitost a pro některé lidi až rituální akt, prostě někomu stačí, že auto je červené a někdo chce vědět o autě vše. Jsem toho názoru, že obě možnosti jsou ty správné.

Jak uvádí samo Ministerstvo životního prostředí

Elektromobilita je nedílnou součástí světa. A z pohledu ,,smart” města může mít elektromobilita řadu dimenzí např.

  • Vozidla na elektrický pohon jako součást flotily zabezpečující služby v rámci města (MHD, služební vozidla, komunální služby,…)

  • Podpora většího využívání elektromobilů vhodnými opatřeními jak pro firemní, tak i soukromé uživatele (parkování, využití jízdních pruhů pro autobusy, pobídky pro bezemisní zásobování v určitých zónách a podobně) jako součást komplexnější dopravní strategie na území města;

  • Elektromobil jako primární i sekundární součást akumulace energie;

  • Podpora instalace veřejné dobíjecí infrastruktury ve smyslu odstraňování jedné z bariér rozvoje elektromobility, vč. například požadavku na konektivitu pro dobíjení pro nově budovaná parkoviště apod.

U nás jde elektromobilita kupředu pomalejším tempem, ale už mnoho firem jezdí na čistou elektřinu nebo hybridy. A čím dál tím víc častěji se můžete setkávat s těmito auty ve svým městech.